torsdag 22 december 2011

Mina betyg!

Nu är alla mina betyg för första terminen klara.


Vård & omsorgsarbete (inkl. praktik) VG

Arbetsmiljö & säkerhet VG

Människan socialt och kulturellt VG

Datorkunskap (Word, Excel och PowerPoint) MVG


Jag är jättenöjd! Jag började skolan med inställningen att få G. Eftersom mina erfarenheter från gymnasiet 1997-2000 inte är så bra, många IG, mest G och något enstaka VG... Jag var inte så intresserad kan man säga, var det något som var tråkigt så gick jag inte dit.

Så efter första provet i höstas när jag fick VG blev jag nästan chockad och tänkte "Jag? VG? Va??"

Och på nästan alla prov har jag fått MVG på någon fråga...

Sen rullade det ju på, och jag har väl inte ansträngt mig till max, men jag känner ju att hemmet och barnen tar mycket tid så jag kan ju heller inte gå "all in" ...

Men skulle det bli G nu i något kommande, skulle jag ju knappt bli nöjd, när det har gått såhär bra hittills ;-)

Lärarna säger att jag är duktig, jag har hög närvaro, jag skriver bra, gör bra redovisningar, och OM JAG VILL kan jag säkert få fler MVG.. Ja, så sa dom.. *sträcker på mig lite extra*


Idag blir det den sista julklappsshoppingen! Trevligt!

2 kommentarer:

Sandra ♥ sa...

Riktigt bra jobbat!!! Jag tror många blir positivt överraskade på komvux. Jag fick bra betyg, i snitt VG i allt, i 8-9:an. Gymnasiet var värre ;) Men komvux så blev det VG i typ allt, datan fick jag också MVG i.. Det stärker en! Sen som du säger så gick inte jag heller "all in", man kanske hade kunnat kämpa mer.. Men ville inte att hemmet och barnen skulle bli lidande.. Och inte heller mina nöjen och fritid. För mig räcker gott och väl VG!

Linda sa...

Carol va duktig du är!! Jag är jätteglad för din skull :-) god jul på er!! Hoppas ni får en riktigt mysig jul <3