onsdag 18 april 2012

Praktik

Har varit två dagar på praktik nu. Idag är det kvällspass! Kan inte direkt uttala mig om jag tycker om det eller inte.. inte än.. Måste få vara med lite till innan jag kan säga vilket.
Står som ett fån i vissa situationer, som "jahaa.. vad är det här för ett sorts lakan? Som rullas upp på en snurra? eller "Hmm.. undra hur denna damen vill att jag knyter sjalen..."
Och önskar att vi hade fått mer träning på ergonomi och lyftteknik! Det hade underlättat både för mig och personalen! Nästan så att de räknar med att jag kan det.. känns jobbigt!
Japp japp.. dags att fixa matlåda. Tjing!

1 kommentar:

Caroline sa...

Så spännande att testa något du aldrig gjort förut!

Jag hade stått ännu mer handfallen än dig, har aldrig satt min fot på ett äldreboende, inte ens hälsat på någon som bott där.

Meningen med praktiken är ju att du ska lära dig, så fråga, fråga, fråga! =)