söndag 15 april 2012

Västkusten!

Igår var det dags för årets första tur till västkusten (bästkusten) för att se så att husvagnen hade kommit fram ordentligt :-)
Ungarna gick direkt och plockade fram spel och pysselböcker och satte igång!
De fick stanna där hos deras farmor & farfar medan jag åkte en sväng till Ullared.
Mycket folk men det går ju an när man inte har några barn med sig.. Gick helt ensam och det var så skönt. Eller inte, för det var jobbigt, som alltid, och snorigt och jäkligt... Men jag gick upp och tog en kaffe och en kaka iallafall, DET var lugnt o skönt :)
Köpte mest leksaker och "måste-ha-saker" hem och till husvagnen, som plastpåsar, tandborstar, kaffefilter, schampo, tvål, tops etc...
Blev några smågrejer till mig själv, bl.a ny skyddsplast till telefonen och ett iPhonefodral att sätta runt armen, som jag kan ha när jag springer. (Funkar dom? Eller kan telefonen ramla ut och krossas? Nojig som jag är)

Denna fina sjalen:

Och billiga plastblommor till sovrummet. De gröna växtrena jag haft där innan var av sorten fredskalla, jättefina när dom är nya och har vita blommor, men så fort de får sol på sig så hänger dom och blir alldeles gula.. trist, så nu köpte jag plast!
******
4 veckors praktik börjar i morgon, 6.45! Blir en omställning för alla, barnen måste gå upp tidigare och M får lämna när jag börjar tidigt och han får hämta dem när jag slutar 21.. Vanligtvis är det alltid jag som lämnar och hämtar, men det här kan ju vara bra, det är ju så det kommer att se ut i framtiden ändå!

Inga kommentarer: