onsdag 9 juni 2010

Det går bra...

... med joggingen. 3 ggr i veckan är ett snitt nu. Och igår sa M "varför sitter du här? Ska du inte gå ut?"
Då blev jag först lite sur o sa att "du ska inte tvinga mig"
Men sen kom jag på att jag har ju bett om att bli pushad.. och tänkte "Varför sitter jag här??"
Så ut i friska luften! Det var så skönt igår, efter regnet... Jag orkade hela vägen.. (har ju en planerad runda som jag joggar... tills jag känner att det går bra, då förlänger jag den en bit)

Vi ska till Varberg i helgen, så det blir att utforska vägarna där. Jag vet ju massa bra promenadvägar så det är bara att köra!

Nu håller jag på att tvätta, eller, jag tvättar på fel dag. Jag hade visst bokat i morgon. Tur att det var ledigt nu på f.m men kl 14 är det bokat så jag HOPPAS verkligen att alla handdukar i tumlaren torkar nu, torkställningen står i sovrummet, överfull med kläder redan.. så går det när man inte tänker.. eller för att jag tänker för mycket!

Öppna förskolan efter att jag har hämtat Noelle, det hoppas jag att hon blir glad för! Ofta på morgnarna säger hon "mamma, vad är det för dag idag? Är öppnis öppet efter mitt dagis?"
Söt. Det är ju stängt på tis eftermiddagar och hela fredagen, så därför frågar hon. :)

Förresten, på ögonmottagningen i måndags fick Noelle beröm! Hon ser mycket bättre nu! En hel rad längre ner klarar hon (ni vet, en tavla med bokstäver som blir mindre och mindre..) men för barnen är det bilder, konturer som kvadrat (fönster) cirkel (boll) , hus, hjärta... Nästa kontroll blir inte förrän i oktober!!! Bra jobbat!

Inga kommentarer: