måndag 23 augusti 2010

Jobb, halsont, Babbel och overall...

Det har hänt en del nu... har jobbat hela helgen. Fredag 6-16, lördag 8-18 och 15-24 igår. William hade feber igår och gnällde sedan hela natten, är förkyld så det blev inget dagis idag plus att Noelle har haft ont i benet och varit ledsen.. känner mig mer död än levande idag men det får gå med mycket film för barnen ;)
Annars får dom gå från 7 till ca 11-12 dagen efter att jag jobbat sent så jag får vila lite.

Lördag: Efter jobbet fick jag order om att gå och göra mig iordning. Jaha, bara att lyda ;)
Åkte till stan och M hade bokat bord på Babbel åt oss. :) Han tyckte lite synd om mig med tanke på min jobbsituation så då valde han att göra detta, för att jag gillar Babbel, han själv är inte jätteförtjust :)
(Mer om jobbet kommer en annan gång, snart...)

Söndag: Dags att jobba kl 15 men jag lyckades få med mig M tilll Knalleland före. Vi letar efter snygga underlägg till vårt matsalsbord. Hittade dock inga :( Däremot så hade jag för några dagar sedan sett en overall på Team Sportia som jag tyckte att Noelle skulle få... Jag känner inget tvång att köpa märkeskläder, men Noelle har faktiskt haft samma rosa overall från Gekås två säsonger nu så jag tyckte att hon skulle få en finare i år. Och M gillade den så då var det bara att köpa! Vet dock inte hur Didriksons storlekar är, men jag tog en större (110) så får vi prova och se. Hon ska ju inte ha den än, och när det väl blir dags vill man gärna kunna ha den hela säsongen (kanske även nästa vinter...)

Idag är vi som sagt hemma, har tvättstugan hela dagen...
Jag känner att jag har lite ont i halsen till o från, får väl hoppas att det stannar vid det och inte blir något värre...

6 kommentarer:

Angelica sa...

Didrikson är stora i storlek. B har 80 i kläder, men 80 i didrikson funkar inte riktigt. För stort. Z kan ha både 90 och 100. =)

Härligt med babbel!

Orsi sa...

Instämmer med Angelica, Didrikson är stora i storlekar.
Underbart av din man att skämma bort dig lite, hoppas du njöt av maten och kvällen:-)

Sandra ♥ sa...

Åhh MIN fina overall haha :D skitfin. Håller med dom andra ang storlekar! Edwin hade 100 i sin förra året och iår blir det antagligen 110. Men han är inte superlång, ca 102 cm.

Frida sa...

åå vilken fin overall!!
Vad fick du ge för den?

Sandra sa...

Åh, vad gott med Babbel, favvorestaurangen nr1!!

Didrikson overallen var verkligen jättefin, såå fin färg! Jag har köpt en turkos till A som han ska ha till vintern, storlek 100.. men den känns superstor.. men fin är den!! Kanske får bli en lila till S.. fast det får nog bli till nästa vinter!!

Hoppas att det går bra på jobbet, vad det nu än är som tynger dig!

Kram

Caroline sa...

Så gulligt gjort av din kille! Sånt behöver man när det känns trist och tungt.

Overallen är snygg, jag gillar när det är pälskant på luvan.