söndag 27 september 2009

Jag M Å S T E ...

... "sluta" äta skräp... Godis, fika... Men egentligen ska jag väl inte skriva det här eftersom det är något som jag säkert inte kan hålla ändå... Men om man kanske skulle göra ett försök till att bara äta godis och fika på helgen???
Denna bilden är tagen för ca 3½ månad sedan, det är söndagen den 14 juni, jag har gått 4 dagar över tiden och vi är på besök hos M:s lillebror. Trodde aldrig att bebisen skulle komma ut, men det gjorde han ju, på onsdagen kommande vecka... Jag var G I G A N T I S K
tycker jag... Vad har det med saken att göra? Jo, att jag fortfarande känner mig gigantisk på ett sätt... magen känns som en kladdkaka "lite lös i mitten" typ... Men jag har mig själv att skylla. That´s it!
Har ju försökt så många gånger att intala mig själv att det ÄR KUL att träna, men jag tycker ju inte det... Shoppa är roligare ;)
SIMMA kanske? Kom på det igår.. man kanske skulle köpa sig en extra large baddräkt och gå till badhuset??? Finns det någon som har andra tips på träning som är rolig? Har ju haft årskort på Friskis & Svettis i hundra år typ, och det är ju kul att gå på step-up och sådant, ett tag.. men sen tröttnar jag. Och gym, det vågar jag inte, fy va tråkigt! Spinning, det får jag typ svinont "ni vet var" av :o
Shit va hon klagar...
Nä, kanske blir badhuset ändå då..

7 kommentarer:

Unknown sa...

Men om du försöker handla så mycket som möjligt under dagarna och "speed walkar" mellan butikerna, det hade nog gett rejält med motion, speciellt med barnvagnen oxå ;-)

Rolig träning, men väldigt dyr i längden

Marika sa...

Jag kan nog tyvärr inte komma med några andra förslag än simning och gym... Jag har precis själv tagit mig i kragen och tack o lov fått med sambon för att "lättare" komma dit. Även om vi inte styrketränar, så kör vi på crosstrainern eller liknande, det blir mer intensiv träning än en promenad... Hoppas du kommer på något, testa annars att köpa en dvd med pilates, du kan göra det hemma utan tvång men ändå en bra träning!

♥Anna♥ sa...

Badhuset är jätte bra, Jag & sandra tränar där, vi brukar variera oss med vatten gympa eller gym just nu har de blivit gymmet lite mer :) Men vi går dit super sexiga i våra baddräkter haha :) Men ingen som bryr sejj & det är skönt!! Så klart du ska börja simma!!

Linda sa...

Jag vet precis hur du känner med godsakerna.. jag får ångest varje gång jag äter sånt..
jag kan inte låta bli att äta...jobbigt!! Klara mig undan sött i 5 dagar en gång för några veckor sen..nytt rekord.

Carro :) sa...

Hörru, du har en hund ju :) gör som jag å gå å gå å gå å gå... kram å lycka till!

Mvh Carro

Martina sa...

Men onsdagar räknas väl inte ;-) Åtminstone inte tills min lill* kikat ut. Då kan jag gärna hänga på att simma sen :-)
Jag har fikat massa i helgen när vi haft besök och kalas så den lille där inne är säkert helt hög på socker stackarn. Kommer väl ut en 5 kilos klump säkert, hjälp!!
Kram på dig gumman

Anonym sa...

Tycker du verkar super snygg och söt. Lite extra kilon får man räkna med när man har 2 barn i bagaget. Heja dig!!!