måndag 20 september 2010

Måndag!

Efter att jag lämnat barnen idag så åkte jag hem och städade. Dammsugning och golvtorkning på schemat! Invigde den nya moppen, en Vileda-mopp, som var bra faktiskt! Sen till Knalleland för att hämta jackan jag la undan i torsdags när jag inte hade plånboken med mig.
Köpte även lite vantar till mig och barnen, i morse var det jättekallt ju!!
William fick en jacka, han har ju ingen. Kanske lite kallt med bara en POP-fleece på mornarna.
Denna från Lindex, med gummiyta och fleeceinsida. Noelle har en i samma material från förra året, den får hon ha tills det blir dags för den nya overallen!
Noelle fick denna, jag kunde inte motstå.. när vi var på Intersport i torsdags, var det HON SJÄLV som hittade denna underbara lurvjacka, och hon t.o.m bad om att få prova den :) så idag köpte jag den åt henne ;) (Oj oj.. hur ska detta sluta)

Igår hade vi pannkakskalas :) Kolla effektiva pappan, steker i TVÅ pannor samtidigt ;)


Noelle hjälper till att ta fram sylten...




... och dukar bordet!




Min nya jacka. (bild från www.didriksons.com)
Jag ska slänga ihop en köttfärssås nu, som familjen kan äta när jag är borta.. jag ska nämligen jobba någon timme i em :)
Himla spännande!





1 kommentar:

Marika sa...

Du kan hälsa Noelle att hon har en riktigt bra smak, har nämligen en likadan tröja fast svart och den är kanon att ha på jobbet!!! Och din jacka, du kommer vara nöjd, köpte en vinterjacka förra säsongen, kanonnöjd!