torsdag 30 september 2010

Nu då??!

Nu har jag uppgraderat det mobila bredbandet, så hurra.. nu gick det att ladda upp 5 bilder på 1 minut istället för 1 bild på 5 minuter ;) Sen är ju inte datorn världens snabbaste heller, det spelar ju också roll.. den har ju 4 år på nacken och en laptops medellivsslängd är tydligen inte så lång??!
Igår spenderade vi eftermiddagen i Knalleland. Bytte skor till Noelle som hon inte fick på sig, köpte fina stövlar istället, som är till "stan och kalas och sådant" ;) William fick ett par nya till, så nu ska han klara sig året ut. Bara Noelle som behöver höstskor, tänker mig en fodrad gympasko, kanske i basketkänga/conversemodell, ska det vara så svårt att hitta i rätt storlek?? Får öeta vidare... Vi åkte vidare till stan för att gå in på Synsam och justera Noelles glasögon som blev helt sneda då hon ramlade och slog i ena bågen i tisdags. Det fixade dom lätt som en plätt, utan kostnad!! Det är service! Smet även in på POP snabbt, de hade ju "VIP-kväll" men William var sjukt trött och det var ju självklart lång kö och stojjigt som fasen, har inget behov av att köpa deras kläder JUST NU ändå, kan lika gärna kolla in nästa vecka när hysterin lugnat sig lite!
Lite bilder från veckan som gått...
Noelle utan glasögon...

Med glasöogon.. Som ett smycke nästan ;) Känns helt naken utan!!

Fint halsband, tillverkat på förskolan. Hon la det som ett hjärta och ropade "MAMMA, titta vad jag har gjort!!! som ett hjärta!!!" Sötis.


Lampa ovanför matsalsbordet.



Detta kan man äta ;)
Efterrätten jag gjorde i lördags när fam. Sundén var här. Vit chokladmousse och färska hallon.






2 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Söt Noelle!!
Skitsnygg lampa!!! =)))
Jag köpt de fodrade sneakersen på skopunkten till Engla, svart/rosa, stl 25, superbra är dom o håller varmt!
Carol, ska kanske anmäla dig till "halv åtta hos mig"?!??! Det såg mumsigt o proffsigt ut!

Farbror Magnus sa...

jasså nu börja mäster kocken komma fram :)