onsdag 19 oktober 2011

Glest

Glest mellan inläggen nuförtiden. Jag vet liksom inte vad jag ska skriva om??! Ska jag skriva om allt som händer i skolan, det kanske blir tråkigt i längden? Vad tycker ni?
Nu har vi iallafall börjat med kursen "Människan socialt och kulturellt" och första individuella uppgiften med muntlig redovisning på måndag är "Redogör för din egen kultur, vad som är viktigt för dig utifrån något/några av ovanstående nyckelord/begrepp" Och de är bl.a länder, språk, arbete, ålder, musik, religion, kläder, konst.. etc...
Och just här får jag problem; kommer inte igång, vet inte vart jag ska börja?!
Jag bor ju i mitt land som jag är född i.. det är ju mer intressant med att vi har många olika kulturer i klassen, de kan ju berätta om sitt ursprung och om deras traditioner... Ska sätta mig med detta i morgon tänkte jag...

Några nya foton blir det ju inte heller, har inte orkat lära mig den nya kameran, det är ju tråkigt att en såpass dyr pryl bara blir liggandes...

Shoppingsugen. I brevlådan idag kom det kuponger från Lindex, H&M.. bonuscheck och 20% på ett köp.. rabatt på barnkläder o.s.v...
Varsitt fodrat regnställ står iallafall på listan över det som känns mest behövligt just nu!

Nu är det tv-dags.. och Wordfeud .. haha.

Inga kommentarer: