onsdag 12 oktober 2011

VG!!

Jag är så glad.. tralalala...
Fick veta hur det gick på första provet idag. Minns den där hemska onsdagen, den 7 september.. Prov i vård och omsorg och jag var jättesjuk. Förkyld och febrig. Suck, tänkte jag men ville ändå ha det gjort. Efteråt tänkte jag "tänk om jag fattat allting fel? Tänk om det inte var SÅ dom menade med frågeställningarna som jag försökte ge svar på... "
Usch. Hoppades väl ändå på ett G iallafall. Iväg på praktik i 4 veckor och tänkte inte så mycket på provet. Tills idag då vi kunde få sätta oss med läraren och få ett besked.

"Du har VG på detta" sa hon.

"Va? Vad kul!!" sa jag.

"Ja, på vissa uppgifter hade du skrivit MVG också"

"Okej... eh, jaha.. gud va roligt! Jag som var så nervös"¨

Jaa.. jo, men.. så att.. nu kanske jag ska satsa på ett VG i denna kursen, ett litet prov kvar nästa vecka och en enkel grupparbetesredovisning i morgon.

Jag kanske inte är så dum som jag tror...

3 kommentarer:

Orsi sa...

Dum? Jag tror, nej jag är övertygad om att, du är en mycket skärpt person som kan mycket mer än du vågar erkänna samt ge dig själv kredit för:-)

Linda sa...

Åh carol grattis!!! Va kul! Jag blir också sugen på att. Börja läsa nu :-)

Caroline sa...

Så kul! Bra jobbat. :-)

Jag tror det kommer gå galant med plugget för dig.
Det där med att tänka "fel" är egentligen inga problem, så länge du kan förklara hur du uppfattat frågeställningen och svarar utförligt utefter det.

Jag tycker ofta att lärare formulerar sig helt puckat, och gör så att man kan tolka frågor på fler än ett sätt. Men om jag då skriver att jag inte är helt klar med frågeställningen och sen ger ett mycket utförligt svar på vad jag tror att läraren menar så är det oftast okej.

Lycka till med redovisningen!