fredag 11 november 2011

Kan någon hjälpa mig...

Åh vad det här var tråkigt- Sitter och försöker förstå mig på "Människan socialt och kulturellt"
Det är inte så intressant och hela inledningen av kursen har blivit tokig med sjuka lärare bl.a...
Vi har prov nästa vecka på de två första teman vi gjort nu. Tvåan är väl okej, det är ord som integration, assimilation, etnicitet, etnocentrism, kulturrelativism o.s.v.. och det tror jag att jag har hajjat.. det går ju att läsa sig till..
Men första temat handlar om kulturbegrepp utifrån olika nyckelord, tex språk, länder, tradition, fin/skräpkultur, konst, landsbygd/stad o.s.v... Handlar ju bara om att tänka själv egentligen. Hur ser det ut i olika kulturer vad gäller orden... Men där tar det stopp.. jag kan ju inte tänka?!!
Ska ta min lunch nu och samtidigt dammsuga lite snabbt, läsa lite till och min förhoppning är att jag kan hämta barnen tidigare, typ 15 och ta helg med FREEDAGSMYYS!! ;-)

Inga kommentarer: