onsdag 9 november 2011

Sicket fôlk

... på ren västgötska =)
Tänkte ju sälja min Didriksonjacka på Blocket.
Varför Blocket?
Jo för att jag hoppades på en köpare i närheten som kunde komma o hämta den så jag slapp packa o skicka den.

Så kom det ett mail.

"Skika jackan så betalar jag när den kommit fram"

Javisst! Gärna det. Haha.. skika...

Ett mail till...

"Jag skulle gärna vilja prova jackan innan jag vet om jag vill ha den. Du har inte tänkt att åka till Jönköping nån dag?"

JO självklart tar jag med mig jackan till Jönköping, 9 mil bort, för att du ska prova den och sedan inte vilja ha den. Åker på studs! (Annars kan man ju gå in i en affär och prova en jacka i samma märke och storlek för att ta reda på det)

Ett tredje mail...

"Hej. Kan du skicka jackan om jag köper den?"

Jag svarade att jag helst inte gör det men, ok, står du för frakten så kan jag skicka den.

Svar:
"Jag kan köpa den nu för xxx kr och frakten ingår" (Skambud typ)

Nej, du får stå för frakten, det kostar mer än 60 kr.

"Ok. Lycka till då"

Tyket?


Lutar åt att det får bli Tradera ändå! :-)

Inga kommentarer: