lördag 18 februari 2012

Lördag

... Sega dagar här nu. Igår natt kräktes ju William igen, efter ett 46 timmar långt uppehåll.. Så tyket va?! Men nu hoppas jag verkligen att det är borta. Jag har nog tvättat 10 maskiner tvätt dessa dagar. Och haft på mig mysbyxor och t-shirt dagarna i ända och gått osminkad. (Vilket inte är normalt för mig, jag sminkar mig alltid, även om jag bara ska vara hemma, jag blir ju vettskrämd av att se mig i spegeln annars )
Idag fick jag på mig lite mascara iaf samt tights och en lång tröja för att åka till Maxi kl 8 innan M skulle åka o jobba. Fylla på här hemma med lite äpplejuice, blåbärssoppa, yoghurt, ägg m.m
Det var fjärde gången denna veckan vi handlade :)
Det går väl bra med LCHF tycker jag. Har ju inte varit i skolan så det har inte krävts så mycket planering, men det ska väl lösa sig ändå. Jag är ju van sedan innan att äta all vanlig mat jag alltid lagat, så som köttfärssås, korv stroganoff, kycklinggryta, köttfärslimpa etc men att bara ha sallad till när familjen får pasta, ris och potatis. Ganska enkelt ändå. Och till frukost brukar det bli att ta med sig en liten burk turkisk yoghurt med hallon. Ägg kan man ju inte äta tillsammans med andra människor i en skolmatsal ;)
Trevlig helg alla läsare! Här blir det nog lite melodifestival ikväll, till M:s besvikelse, haha.

1 kommentar:

Sandra ♥ sa...

Såå surt att det kom tillbaka!