torsdag 16 februari 2012

Sjukstuga

Fast idag är alla pigga och glada. Det leks, busas, bråkas, hoppas och springs hej vilt här hemma. Barnen fick magsjuka i tisdags. JÄTTEKUL att vara på kalas och William får till en sån kaskad ut över hela vardagsrumsbordet och mattan... Var hos Mattias kompis och det var inte så lite genant. Men, inget man kan hjälpa. Hade jag haft minsta misstanke om att det var på G hade jag ju såklart stannat hemma. Skäms fortfarande när jag tänker på det.

Så det var hej och hejdå på det kalaset.

Hem, tvätta alla kläder, ta hand om William. Sova lite. Nja, sen var det dags för Noelle.

Fram till 4-5 på morgonen höll det på.

Så igår var det en lugn dag i soffan med mycket film.

William var så söt, först hos kompisen i tisdags blev han så arg när vi skulle åka hem, han ville ju ha mera chips och trodde att det var ett dåligt chips han hade fått. "Jag vill ha en ny sips!!!"

Sen gjorde det ont i magen och han ville ha plåster på magen. Det fick han och det sitter kvar fortfarande :)

Så igår var det tvätt som gällde, av förklarliga skäl. 4 lakan, massa påslakan (haft som soffskydd), täcke, 10 handdukar, alla kläder, min o M:s vinterjackor.. ja, listan kan göras lång.

Men nu hoppas jag att det är över för denna gång. Men man ska inte vara säker, 30 timmar har gått och den är ju lömsk den där sjukan...

Man får tänka positivt helt enkelt. Idag går vi nog ut och får lite frisk luft iallafall!

1 kommentar:

Sandra ♥ sa...

Ååååååh förstår att det kändes jobbigt!!! Men inte mycket att göra åt dock :)