måndag 6 oktober 2008

Tufft att vara duktig hela tiden...

Bästisen Nellie på besök!

Idag gick jag upp kl 5, började jobba 05:45.

Jobbade till 15:45 för att sedan åka och hämta på dagis. Kom hem, duschat, plockat iordning massa leksaker, vikt in tvätt, dammsugit..

Så kom Jocke och Nellie på kaffe. Mattias o Jocke tjöta mest bil, barnen lekte. Martina jobbade *snyft.. saknade min vän* så jag stack till Ica Maxi och handlade lite som saknades till middagen idag.

Kom hem, gjorde egen tzatsiki (hur stavas det egentligen??)

Mattias tog Noelle och förberedde läggningen, och sen la han henne medan jag började med maten... under tiden maten puttrade på spisen så diskade jag upp ett BERG av disk!

...och nu efter maten så är väl berget med disk nästan lika stort...



...ibland undrar jag om allt måste vara så "perfekt" hela tiden?

Ingen ser att jag har dammsugit ens... men om jag inte dammsuger varje dag så spyr jag av alla hundhår som är överallt.. i tussar, som yr omkring.. Det får aldrig vara rent här hemma.. knappt iaf...



Slutgnällt. =)



Jag överväger att minska min arbetstid med ett pass. Jag är inte intresserad av att gå ner till typ 80% eller så, det är för lite lön då... Men om jag tar bort min fredags-stängning vilket är en fredag på tre som jag jobbar 15-24 så skulle det bli att jag jobbar ca 92% och det är ju helt okej. Och ni kan tänka er vad skönt att vara ledig fredag-lördag-söndag en vecka i månaden. Det har aldrig hänt innan liksom!!

Får se om det går vägen...








1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag saknade dig min vän! Hade hellre varit hos er än haft föräldramöte.
Söta bilder på våra urgulliga tjejer!!
Kram kram