onsdag 25 mars 2009

Ramnasjön och trots!!

Jag är helt slut idag. Jobbade sent igår och då kommer man i säng kl 01. Sen vaknade Noelle halv 4, men jag hämtade henne till vår säng och så sov vi till 7. Enklast så, man orkar inte krångla mitt i natten så vill hon så får hon komma till vår säng!
Hon måste ha kommit in i nån trotsålder nu, värre än vad det någonsin varit. Hon ska bestämma ALLT! (tror hon..)
Kan vara saker som * vad jag ska ha på mackan
* i vilken ordning jag ska använda mina sminkgrejer
* vilka sockar jag ska ha
* vilket ben som ska träs in i blöjan / byxorna först
* vilken sko man ska ta på henne först och då helst på fel fot!
... ja listan kan göras låång!
Nu får hon såklart inte som hon vill jämt, det går ju inte. Då storgråter hon och tårarna sprutar. Idag har jag försökt att bara säga "nej" och lämna henne tills det går över, men det gör ju såklart ont i hjärtat när hon gråter sådär... ibland kan man försöka avleda med att hitta på något helt annat, men idag är det inte mycket som har funkat :(

Vi var iaf vid Ramnasjön i förmiddags och matade fåglarna, det var skoj.
Sen hem, bakade en paj, dammsög, lagade mat.. under tiden jag lagade mat så somnade lilla hjärtat på soffan....
Sen efter hennes vila och lunch så kom Carro med sin Elvira och Marita med sin bebis i magen och hälsade på, det var skoj.

Utvecklingssamtal på förskolan på e.m och ja, hon verkar sköta sig bra där ;) Hon trivs ju och det märker vi med!!

Nu har jag just satt mig här, har ätit några rostade mackor, kollar på tv. Blir sängen tidigt eftersom jag ska upp 5 i morgon. Gääääsp!

Grattis till storasyster Petra som fyller år idag!!!



Hej hej fåglarna, här kommer jag med bröd till er!

Mata mata...

Fint.


"Där ligger den, ta den då!!"



"Hmmm... vem ska jag välja..."




Inga kommentarer: