torsdag 7 maj 2009

Fy F*N för halsbränna!!!

*gnäll-inlägg och ovårdat språk*

Men alltså denna j*vla halsbränna går mig på nerverna! Var vaken ca 2 timmar i natt, kände mig spyfärdig av alla dessa sura uppstötningar som väcker mig hela tiden...
Så idag åkte jag till Apoteket för att köpa Losec Mups, som min barnmorska rekommenderade. Dyra som fasen, 14 tabletter 100:- men hoppas man klarar sig på en vid behov, varannan dag kanske... Käkat Gaviscon-tabletter som hjälper ca 1 timma och ibland inte alls... skulle komplettera med dem tyckte barnmorskan... För Losec ska man inte ta fler än en, max två per dygn!
Vet ju att detta h*lvete försvinner i samma sekund som bebisen kommer ut, men ibland känns det hopplöst...

Iallafall... i helgen är vi själva igen, Mattias åker till High Chaparrall i morgon bitti o kommer hem på söndag. Men det går nog fort, vi har en del saker planerade i helgen ;)

Inga bilder denna gång... men den som väntar. . . .

2 kommentarer:

Farbror Magnus sa...

haha han får bara stryk när han åker till chappen

Anonym sa...

jag har ett paket över ;) losec var det enda som hjälpte mig dom sista veckorna... gaviscon var kass