torsdag 10 februari 2011

Dag 21, 22 och en massa bilder...

Köpte mig en diskmedelspump som jag länge velat ha men liksom aldrig blivit av.. NU gjorde jag det. Man kan ju köpa till olika fat, ha flera olika kuber på, kanske en att sätta diskborsten i? Får se hur det slutar...
Dag 21; ett annat ögonblick.
Dags att öppna leveransen :)

William läser bok för Bella. Visar att det är hundar i boken. "Vovv-vovv" säger han.

Till slut fick jag Noelle att prova de nya jeansen från Kapp Ahl som jag själv tycker är ursnygga. Hon vägrade i två dagar, sen när hon väl ville ha på sig dem ville hon ha dem i en hel vecka =)


Man får somna på soffan när man snart är 4 år, eller? ;-)


Vårfint!!! (Inte om man kollar ut och ser all snö men ändå...)





Dag 22; det här upprör mig.
Oj vad kul, en hel lista! Haha, vet inte om jag får plats..
Nej, inte upprör, det låter allvarligt, men det finns otroligt många smågrejer som jag stör mig på, oftast helt i onödan, men sån är jag...
* Jag börjar med den omtalade hundskiten; men jag KAN INTE begripa hur en hundägare kan låta bli att ta upp skit efter sin hund???
* I affären blir jag ofta irriterad, på folk som stannar med sin kundvagn MITT I gången... eller PRECIS framför mjölken så man i princip kan putta ner ett mjölkpaket från hyllan ner i sin vagn. Jag vill också komma fram och hämta ett paket mjölk...
* I trafiken ska vi inte tala om; jag är bäst, så är det bara. Nej, skämt åsido, men att fisa runt i 30 på 50-väg eller 40 på 70-väg är helt onödigt! För att inte tala om de som kör i 60 på motorväg : TA BUSSEN!
* Precis som Caroline skrev på sin lista har jag också svårt med val av mat, och kan bli irriterad när man frågar den andra vuxna personen i huset och han exempelvis svarar "Jag är proppmätt nu så jag kan inte tänka på mat"
Men, planering, för f-n.. =)
Sen kan man ju bli upprörd över allt krig, våld och svält i världen, men det kan hålla på i evighet, jag lägger mer energi på de som har det svårt här i Sverige.. så mycket onödigt våld, det upprör mig. . .

1 kommentar:

Caroline sa...

Jag har inte hämtat mitt paket än... Men i eftermiddag så!
Passade tunikan?

Noelles jeans är skitsnygga! Har likadana till Bianca.

Jag blir också sur på hundskit. Hur tänker folk? Dom ska ju också gå där!
Men här är det främst kattskit faktiskt som jag möter. En grannes katter skiter mitt på gångvägen runt husen och på lekplatsen. Det är kattskit var femte meter ungefär. Fräscht.

Precis som du så tänker jag mer på hemska saker som händer i Sverige, jag tror man måste börja med sitt eget land.