måndag 28 februari 2011

Ny vecka igen.

Lördagsmorgonen byttes ut från en lugn familjefrukost till att jag stressade iväg till Knalleland för att leta efter baddräkt, mitt i vintern. (Varför inte bikini? tänker ni kanske nu. Men jag ville inte visa tjockmagen nu, mitt i vintern då den dessutom är likblek.. på sommaren måste jag ju, eftersom jag då gärna vill sola lite.. ja, ni fattar, eller så gör ni det inte...)
Fick iaf en briljant idé att åka till badhuset. Viss tveksamhet från M:s sida, men då sa jag lite på skoj, att de har ju ett roligt badhus i Jönköping med..
Jaja, iväg ensam till Knalle, efter några olika butiker fann jag en baddräkt på Stadium. Vidare till Barnvagnscentralen för att köpa badbyxor till William. 3-6 månader fanns i deras hylla. Vidare till Babyproffsen. Stress stress. DÄR hängde de, BAMSE-badbyxorna! (Såna där som fungerar som blöja) Hem igen, så hade M tagit det på allvar med att åka till JKPG. Bra, då kan William sova på vägen dit.
Vilket varmt badhus! Det var liksom varmt i luften inne.. inte som i badhuset hemma där man håller på att frysa arslet av sig när man står och leker vid barnens rutschkana...
Hit åker vi fler gånger!
Här åkte nog William 100 ggr. (Han till höger i bild kanske inte är lika glad att hamna på min blogg men honom känner vi inte ändå.. hehe)
Noelle älskade det också. Fast båda barnen åkte den låånga stora rutschkanan också, med oss.. det gick fort... =)

På edra platser...

***
Måndag igen, bara Noelle till dagis idag. Jag skulle med William till ögonmottagningen. Bra att kolla eftersom Noelle har de fel hon har. Men vad hon kunde se nu så är Williams syn jättebra! Men det sk ändå fortsätta kollas upp eftersom det kan ändra sig snabbt på de små.
Nästa gång Noelle ska komma dit och få ögondroppar ska även William följa med och få det.. Shit, då behöver jag nog en vuxen till med mig, en pappa kanske?? =)
Jätteläskigt med ögondroppar ju...




2 kommentarer:

Sandra sa...

Härligt med ett varmt badhus, blir kanske en tripp dit nästa gång istället då!
Gott att det inte var nåt fel med ögonen! Ja, ögondropparna är allt lite läskiga!

Caroline sa...

Herreguuud, så stressigt. Jag hade tappat lusten totalt. =)

Låter skönt med ett varmt badhus.
Tydligen ska det i Svenljunga också vara varmt.