onsdag 2 februari 2011

Orbitrek

Fick hem min Orbitrek igår.. jag tänkte ju att såhär i väntan på att snön ska försvinna så jag kan gå ut och jogga utan risk för att slå ihjäl mig måste jag ju hitta på något hemma.. sådär smart att kunna träna framför tv:n...
Jag testade den i hela 20 minuter idag och första reaktionen är besvikelse.. på ljudet!
I informationen stod det "Orbitrek Elite är så tyst att du kan följa ditt favoritprogram medan du kommer i form och går ner i vikt."
Okej. Jag tycker det låter något oerhört. Det är som ett skrapande ljud i takt med att man använder den. Vad tycker grannarna under om det? Jag kommer ju få ställa ner den i källaren och träna, stirrandes in i en vägg... kanske med musik i öronen då iofs...
Grannen ovanför oss i förra lägenheten hade nämligen en roddmaskin som han brukade köra i perioder. Suck vad det lät!
Får väl lämna en lapp i grannarnas brevlåda o be dom säga ifrån om det hörs för mycket!

2 kommentarer:

Sandra ♥ sa...

Men fy vad tråkigt! Annars är det ju en jättebra idé :)

Joakim sa...

Tråkigt att den låter så mycket. Och det e ju faktiskt så att du har ju ångerrätt på maskinen enligt distansavtalslagen i 14 dagar.
Skriver dom att den ska vara tyst så ska den vara tyst!
Våran är knäpptyst, bara ett susande som hörs och självklart ett gigantiskt flåsande efter 10 min. Men det sista är ju normalt. :)