söndag 11 mars 2012

Igår var det dags

Igår var det dags för årets första joggingtur. Det kändes som att våren hade kommit, och jag har ju längtat efter detta...
Efter inköp av en liten tunn mössa på Team Sportia igår förmiddag tog jag mig den första turen. Kände mig inte så smidig dock med underställ och vindbyxor+jacka.
Men 3.4 km knåpade jag ihop iallafall!
Idag var det ju lika skönt väder, om inte bättre, så det blev årets första femma idag! Härligt att ha kommit igång iallafall, sen vet jag inte när nästa gång blir, beror på hur kallt och ljust det är på kvällarna framöver... 8 grader känns som en lagom lägsta temperatur iallafall!
Lördagen i övrigt bjöd på lite shopping på KappAhl; William behövde nya jeans, köpte även en Super Mario-tröja till honom, gamla minnen för mig! En topp till mig blev det också och efter rabatter och bonuscheckar betalade jag ca 350 kr! Superbra!
Sedan blev det såklart melodifestivalmys och en godisskål till kvällen! Jag hade inte sett Loreens framträdande och heller inte kollat på nätet, för jag tänkte hålla mig till finalen. Och shit vad bra det var! Proffsigt! Det var gött att hon vann, tyckte lite synd om Danny bara, även fast man i princip visste att hon skulle vinna. Han blev så besviken, fast han har ju kaxat upp sig i Aftonbladet idag så det är väl inte så synd om honom längre...

1 kommentar:

Caroline sa...

Kul att du kommit igång!

Jag har varit ute i nedåt 5° och det går, bara man har rätt kläder. Underställ och vindställ är definitivt ett måste. Jag brukar ha en ylletröja ibland också.