fredag 27 januari 2012

Det var ledsamt en stund..

Tidigare idag, när jag ringde till Apelvikens reception. Vi (jag och barnen) har som "tradition" (iallafall sedan två år tillbaka) att hyra en liten stuga på campingen och bo där 2 nätter när Mattias är nere och bygger upp tält, golv, staket etc. på husvagnsplatsen tillsammans med sina föräldrar. Mysigt tycker vi och barnen är jätteglada.

Just i år infaller detta på långhelgen som slutar med valborg och 1 maj på måndag och tisdag, och då hyr de inte ut stugorna dygnsvis, utan endast 4 dygn i sträck, och så länge kan jag inte stanna, och har heller inte tänkt att betala så mycket.. de dubblar nästan priset under den helgen. (Svinaktigt, Apelviken.se!!)

så då blev jag lite ledsen, och tänkte att det blir så tråkigt att säga till barnen att det inte blir någon stuga i år.. även fast de glömmer av det snabbt så kändes det ändå tungt...


.... tills svärmor/farmor kom med den briljanta idén att kolla stugbyn i Apelviken. Lite längre bort men det spelar ju ingen roll.

Ringde dit och har nu bokat två dygn i något som kallas "semestervåning" 22 kvm med tv, kokvrå och toa. Myspys! Vips så blev jag glad igen!

***

Nu ska jag snart åka och hämta barnen, någon sida kvar att läsa bara, och sen har jag en överraskning till åt dom när dom kommer hem... visar bild senare! ;-)


Hej hopp!

Inga kommentarer: