måndag 2 januari 2012

Jag erkänner

... att jag är så dum i huvudet som bara jag kan vara...
Halkade efter med joggingen när skolan började...
När det började bli mörkt på kvällarna kändes det inte lockande heller att ge sig ut...
Köpte en crosstrainer, men fy för tusan så tråkugt det är att stå där och trampa.. jag gör ju det nån gång ibland för att jag måste men det går ju absolut inte att jämföra med att springa ute...
Äter lite slarvigt, LCHF ibland, ibland pasta, smörgås till frukost... choklad och fika.. "Ja men bara det här gör nog inget..." Suck.
Resultat + 3 kg sedan slutet av augusti!
Väger nu samma som jag gjorde i maj 2011 efter 2 månader med LCHF.

Jag tror dock inte på LCHF långsiktigt med allt det där feta.. Jag tror på det som mina vältränade kompisar säger "Ät inte mer än du gör av med"
Vilket betyder att jag borde kunna äta vanlig mat, mindre portioner, mer frukt och grönt OCH ATT RÖRA PÅ MIG MER!!!! Att det ska vara så svårt.. Jag kan ju inte bara sitta hemma och vänta på att joggingsäsongen ska dra igång (så fort det blir ljusare om kvällarna, och eventuell snö försvunnit, i nuläget skulle jag absolut kunna ge mig ut på dagarna, tex på helgen när M är hemma... det är ju ingen snö och inga minusgrader!)
Så; idag har jag vägt mig, mätt mig, skrivit upp allt, ätit vanlig mat, som jag tycker är bra... så nu får vi se hur detta går...

1 kommentar:

Sandra ♥ sa...

Inte är du dum heller!! :) Jag tycker din plan låter bra =) Jag har börjat med VV nu, för det är vanlig mat, så som man kommer äta "sen" också, när man är klar som man förhoppningsvis blir :)