måndag 9 januari 2012

Helgen

Helgen börjar ta slut, en vecka jullov kvar! Att äta normal mat i normal mängd, inget godis och ingen läsk på vardagarna samt 3x15 min på crosstrainern verkade funka. -1.2 kg... Jag hade min "ätardag" igår så nu gäller det att vara nyttig igen!!


Fyllt på ljussamlingen lite, ska väl klara mig ett tag till :) (åkte till Ikea igår morse med syster.)


Avslutade lördagskvällen med middagsgäster. Lagade fläskfilé och denna klyftpotatisgratäng och det blev supergott! Är vitlök, soltorkade tomater, färsk timjan och grädde i! Testa!

2 kommentarer:

Emma sa...

Spännande med klyftpotatisgratäng.. Hur lagar du den? Färdiga klyftpotatisar eller gör du egna?:)

Carol sa...

Till Emma:
Egna (såklart ;-))
Delade potatisarna i lagom stora klyftor och la i en form.
Hackade soltorkade tomater i små bitar och blandade med potatisarna.
Värm upp 5 dl grädde, i med två pressade vitlöksklyftor och klipp ner färsk timjan. Häll detta på potatisen och in i ugnen. 225 grader, 45 min enligt receptet men det varierar ju efter potatisens storlek, min var nog inne ca en timme. Enligt receptet ska det vara oliver i och gorgonzola men det faller inte mig i smaken!