tisdag 25 maj 2010

Mollgan? (Om en treårings prat)

Hette han väl, Alfons hemliga kompis, eller kanske Mållgan?
Min kära lilla Noelle har en låtsaskompis... i tvättstugan är hon oftast säger hon. Efter Williams incident med att ha ramlat i tvättstugan har vi fått låna en matstol av grannen som inte används, så får han sitta där när jag grejar med tvätten.. men i söndags så var bara Noelle med mig nere och då fick denna kompisen sitta i stolen... :) Och när vi är uppe i lägenheten pratar hon om henne och säger "mamma, min kompis i tvättstugan...." och berättar något. Så gulligt!

Vi var på Maxi innan, och i vanlig ordning får Noelle en banan av Nicke Nyfiken. Väl hemma sen så sa hon "Mamma, när vi var på maxi innan, då kurrade min mage.. och den sa såhär: kurr kurr jag vill ha maaaat"
För roligt alltså.

I övrigt så har William fortfarande massa gult gegg i ögonen, och lika mycket gult kommer från näsan :( Noelle får också stanna hemma så länge Williams ögon busar så!

Satte ut lägenheten på annons i BT idag, och det har redan ringt 4 personer. En har varit här, och tre till kommer i e.m/kväll.
Sen är det upp till värden att bestämma, hoppas det fixar sig.. dubbla hyror i juli vill vi ju gärna slippa!

Igår kväll tog jag mig en joggingtur till... orkade liite längre än i förrgår, samma sträcka, men jag stannade inte lika tidigt ;) hehe.

Ha det gott!

4 kommentarer:

Caroline sa...

Så gulligt sagt!

Hoppas William blir bra fort.

Det där med att jogga, ja. Ren tortyr.
Jag hör till skaran av människor som INTE gillar blodsmak i munnen. Vilket jag får av att jogga.
Gå fort är okej. Jag ursäktar mig med att det också är skonsammare mot knäna. :-)

Anonym sa...

Härligt Carol!

Ser att du har börjat att träna inför Kretsloppet i september. Blir inget "stå i publiken och heja"....klart du ska springa!

Kram Malin

Frida sa...

Ska ni flytta???
Har jag helt missat isåfall!! vad kul! Vart ska ni bo nu då?

Angelica sa...

Läskigt med kompisen i tvättstugan.
Såg du "Mannen under trappan"?
Gaahh. Jag får rysningar.

Iof hade jag oxå låtsas kompis som liten. Så det är ju helt ok.
Men just bara i tvätt stugan. Aaaaa!!!!

*hihihi*