söndag 16 maj 2010

Sjukt.

Jahopp.. igår morse var det dags för nästa smäll.. William sitter(!) på golvet och ramlar på något sätt, ingen vet hur, och slår i munnen så blodet "sprutar"
Lika bra att kolla hans tänder igen då när vi ändå skulle till tandläkaren med Noelle. Det var folktandvården i Dalsjöfors som hade jouren så det var bara att bege sig dit. Ingen fara med några tänder som tur var! När vi var klara ringde vi upp barnmottagningen (hade pratat med dem tidigare på morgonen) och fick komma dit. Lättare öroninflammation för William, om man nu kan säga att man har "lite öroninflammation") Det var på gränsen men läkaren tyckte ändå att vi skulle behandla det eftersom han är så liten... 5 dagar Kåvepenin. Ni som har gett era barn det, blir magen ofta påverkad av medicinen? Så jag vet vad vi har att vänta isf...

Idag är det en hemmadag. Tvätt. Ingen träning, tror jag inte.. har lite ont i halsen :(

Ätit chokladglass :)

1 kommentar:

Marika sa...

När jag har fått kåvepenin, oavsett ålder men framför allt som liten, har jag spytt som en kalv så jag har oftast fått Erymax istället. Men senast jag fick Kåvepenin var jag noga med filmjölk till och då gick det bra. Håller tummarna för att ni får vara friska och hela nu efter detta.