torsdag 25 november 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig...

På morgonen idag var vi hemma och fixade, lite stryktvätt m.m
Hade sedan planen att åka till ICA Maxi och handla och fylla upp kylskåpet här. När vi väl skulle ta på oss ytterkläderna är William så vansinnigt tjurig och grinig så jag höll på att ge upp flera ggr.. NU STANNAR vi hemma, tänkte jag... Men till slut gick det, och väl i bilen hade William somnat innan vi kommit ner till Statoil. Haha, han var så trött lille grisen =) Så då var det bara att fortsätta åka lite, så han iaf fick sova en stund.. kom på att vi skulle till en babyaffär, det passade ju bra nu. Vänder vid Knalleporten o åker till Barnvagnscentralen, men den filten jag skulle ha fanns inte (Laban, grå, som W har en, han vägrar släppa den så det blev kaos då vi glömde den på dagis, lika bra att ha en till!) och det fanns heller ingen att fråga, eftersom hon som jobbade ´var upptagen med en kund, och några till stod på kö, och jag hade barnen i bilen... drog iväg till Babyproffsen ist, (lika bra så fick ju William sova ännu längre) och där fanns den.
SEN blev det Maxi. Shit, vad snurrig jag blev på slutet, nästa gång ska jag göra som jag brukar, försöka skriva listan efter hur det kommer i butiken. Jösses vilket spring...
Dagens fika/lek-besök inställt. Morgondagens fika/lek-besök inställt.
Självklart trist när folk blir sjuka, men vad ska vi hitta på nu då?? Suck.
Jag vill träna ikväll men M kommer inte hem förrän sent. Suck. Det blir aldrig som man tänkt sig...

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ja, herregud vilket spring det blev för mig idag, då hade jag ändå skrivit listan i ordning.. men jag hittar ff inte sedan de ändrat om.. dessutom hittade jag inte pepparkaksdegen, frågade personalen och blev skickad åt 3 olika håll, innan jag hittade den.. suck! Siri hann bli supertrött och på det fick jag avstämning.. suck!

Frida sa...

de är alltid så upptagna på barnvagnscentarlen! Gillar babyproffesen mycket bättre!! Trevlig personal och de har oftast vad man söker.
Tröttsamt när det blir sådär omständigt som det ibalnd blir!