tisdag 2 november 2010

Tråkigt.

... kanske lite goa sommarbilder kan muntra upp mig?



Dålig på att vara hemma med barnen.. det mesta beror just nu på att jag inte har ett jobb, ingen möjlighet att få längta hem till sina barn. Det är jag. Sån är jag. Nu har jag i princip varit hemma i 1½ år och jag tycker inte att det är roligt längre. Fantasin har tagit slut! Vad ska vi göra en dag som denna, då det bara öser ner regn ute.. Vi har tittat på film, jodå, tv:n går varje dag, många gånger. Vi leker lite, bygger lite torn med klossar, pusslar och ritar. Men för det mesta har ju W ganska svårt att förstå "leken" och vill mest bröta, förstöra och riva ner! Han är en j*vel på att klättra nu med, upp på alla stolar han kan få tag på.. bara en tidsfråga innan han ramlar ner... för att jag inte hinner springa och ta ner honom i tid.


Denna vecka är vi ju som sagt lediga helt från dagis.. VAD ska jag hitta på?? Som Boråsare så åker jag INTE till Leos Lekland, badhuset eller djurparken och står i KÖ när det är lov, dit kan vi ju åka en annan gång...


Igår var vi på stan, jag och Noelle. Hon var hur snäll som helst, vi gick i lite affärer efter att vi lånat böcker på biblioteket. Blev sockar och mössa från POP, en topp/tröja/blus (vad ska jag kalla det tro) till mig från Lindex och lite annat smått :-) Men jag kan ju inte gå på stan och bränna x antal hundralappar varje dag.. Jo jag hade KUNNAT, men det är en annan sak..


2 kommentarer:

Anonym sa...

pallra dig hit ut då ;) har ingen bil för tillfället men baka kan jag fortfarande ;)

Caroline sa...

Som självutnämnd hemmaexpert ;-) kan jag ju komma med några tips!

Gå ut även om det är kass väder!
Det kommer ta 30 minuter att få på alla kläder, sen kommer säkert N behöva kissa eller så bajsar W. Och efter ett tag ute, när alla blivit tillräckligt blöta och kalla, är det dags att gå in och göra mat.
Vips, så har flera timmar gått! ;-)

Skämt åsido...

Här aktiverar barnen sig själva rätt mycket, leker i lekrummet eller kollar på film. Jag sitter med lite då och då men gör mest andra grejer.

När Bianca sover brukar Vega kolla på film och dricka lite saft. Det är hennes egna mysstund och jag får oftast inte vara med. :-)

Hoppas W lär sig klättra ner från saker fort, så att du slipper vara rädd.
Här har det hänt några små olyckor när Bianca varit våghalsig och jag varit någon helt annanstans!