tisdag 23 november 2010

Tisdag.

Efter en mycket händelserik måndag med diverse händelser, bl.a ett telefonsamtal med min f.d såkallade personalchef (?) som resulterade i att personen i fråga slängde på luren rätt i örat på mig.. (Väldigt ansvarsfullt beteende kan man tycka!!!)
Hela den händelsen började med att jag var otrevlig och skällde, för en månad sedan ungefär. Varför gjorde jag det? Jo, för att företaget jag jobbade på i tio år bara struntade i att betala ut tre semesterdagar till mig, men dra av 3000 kr för tjänstledighet gick bra minsann. Detta efter en muntlig överenskommelse om att få ta semester!! Men detta hade de inget minne av, så då skiter man visst bara i att betala. Det rätta hade ju varit att ringa mig och fråga om det har skett ett missförstånd kanske?? Vem skulle inte bli arg för en sån sak?? Så jag antar att detta var någon form av meningslös hämnd... Wow säger jag! Vuxet!!
Sedan var det jobb på det tillfälliga stället, (som är tusen gånger bättre än vissa andra ställen) 15-22. Väl hemma, efter lite nedvarvning kunde jag INTE sova :( låg nog i sängen till 2-3 någonting.. sedan fick William välling vid 5 och så gick jag upp 7.
Ska hämta barnen nu kl 12 och då ska William sova hemma så kanske att jag kan få vila lite då.. försökte innan men det gick ju inte... Ska jobba lite idag med, bara några timmar typ 17-19 då det ska vara personalmöte för de andra, så då kan ju jag hoppa in så alla kan vara med.
Nu; en snabb dusch och lite smink innan det är dags att dra :)

Inga kommentarer: