torsdag 18 november 2010

Torsdag, helgen börjar nästan då.. // Bilder!

Ja här har vi dagisdagar må-ti-on när jag inte så jobbar vilket innebär att vi gå på ledighet redan på onsdagen ju =) Men helgkänslan kommer faktiskt inte förrän fredag ändå, tur är väl det ..
Idag har vi bara varit hemma. Efter lunch tog vi alla tre en liten powernap som var välförtjänt. Fast William sov i två timmar. Minst.
Lite morgonmys i soffan, fast William vill ju mest se på tv...

Sen när alla hade vaknat och sådär tänkte jag att vi skulle gå ut, hunden måste göra sina behov och det är ju inte så dumt om även barnen får en dos frisk luft. 14:45 var klockan då. På med ytterkläder, William grinade hela tiden (fråga mig inte varför...) Noelles skor gick inte på, byta sockar, på med skorna.. m.m m.m JAAA!!! 15:15 var vi ute på gården! Och insåg att det var sviiinkallt, termometern visade ju bara 0,5 men det var ju iskalla vindar.. brr. Men men, vi gick mot lekplatsen.
Dockan skulle med!


Inga bra vinterkläder på dockan, oj oj vad hon måste frysa... hahaha


Väl ute, nerpackad i vagnen blev han gladare även om det inte direkt syns...


Gunga är kul! Suddigt...


Åka rutschkana...


Nu är den extremt vällagade torsdagsgourmetmiddagen klar, stuvade makaroner och falukorv. Familjen äter sen när jag har åkt o tränat. Jag får äta när jag kommer hem, kan ju kolla på Halv åtta hos mig, när den sista i Boråsgänget komponerar ihop en fin trerätters och så sitter jag där med mina makaroner... =)
Blir step idag, det är så roligt! Nog det enda passet på friskis som jag verkligen tycker är jättekul!!





1 kommentar:

Orsi sa...

Stuvade makaroner med falukorv är GOURME-mat!!!! Vår familj älskar det:=)