söndag 28 augusti 2011

Blomsterlandet

Gjorde ett besök på Blomsterlandet idag. Vad lätt allting går när man bara har ett barn, då får man passa på. En liten ask med russin och William satt så snällt i kundvagnen hela tiden. Är det det som kallas för mutor?? ;)


Kom hem med en låda fint till utekrukorna...


... och en påse med fint till innekrukor.

Ledsen blomma på balkongen. Pinsamt nästan, helt död och massa ogräs!



Men vips så blev den lite finare!



Nu återstår bara den andra balkongens kruka, den var FULL med vatten, så jag försökte tömma ut så mycket jag kunde i en hink och sedan får jag se hur jag gör med resten, måste köpa mer jord innan jag kan ge mig på den. Hoppas jag hinner det i eftermiddag. När jag väl ska ta mig för något sånt här vill jag göra det NU...
NU!!


William sover ju så det hade varit utmärkt att kunna göra klart det nu.. men men.








3 kommentarer:

Unknown sa...

Hihi då hade vi kunnat springa på varandra idag igen, för jag har oxå varit där och köpt ljung :-)

Caroline sa...

Eller hur, ett barn är ju piece of cake. Hehe.

Jag kör också med mutor. Det enda som funkar i vissa lägen. =)
"Vega, får jag ta kort på dig? NÄÄÄ. Men, om du får en kaka, får jag ta kort på dig då? JA."

Krukan var helt klart snyggast på "efterbilden". Kul att pynta!

Frida sa...

så fint med lite nytt!! Det måste jag med göra! Har bara massa sommarblommor som är både halv vissna och helvissna... Borde ta bort allt det gamla och stta i lite nytt...men NÄR?? Det är frågan...