måndag 29 augusti 2011

Måndag

Måndag och ny vecka! Igår var jag ute och sprang, första gången på ca 12 dagar, men den senaste gången kan man knappt räkna, det var då det bara sa stopp och jag hade ont i hela kroppen, bröstkorgen, magen, svårt att andas, kände mig yr o.s.v.. Så det var bara att gå istället, knappt det kändes bra. Så jag har väntat in rätt tillfälle. Och igår kändes det just bra, att det var dags liksom. Blev dock "bara" 3,6 km. Bättre än inget. Önskar att jag kommer in i det igen... på semestern var jag ju ute varannan-var tredje dag och tyckte att det var sååå skönt!! Skam den som ger sig!
Maten (LCHF) går också väldigt bra, i skolan, jag tar med mig någon frukost, typ kokt ägg eller turkisk yoghurt med några hallon, eller ost-skinkrullar. Lunch har jag med mig varje dag. En burk med sallad och en burk med något annat, det har blivit allt från enkel köttfärssås till ugnsgratinerad falukorv eller kyckling med baconsås. Ganska vanlig mat tycker jag. I morgon blir det en typ av kasslersås, jag improviserade lite ;)
I helgen unnade jag mig det jag ville ha. Och godis. Magen sa ifrån med att vara arg på mig hela natten, inte roligt.
I morgon är det då dags för mitt omtalade House of Lola-party hemma. Ganska (eller väldigt) dyra kläder men jag har ju inte sett dem live så de kanske är heelt outstanding, gällande kvalitet etc. Jag betalar ju hellre lite mer om jag vet att det håller, än tex Gina Tricot-skit (förlåt, ni som jobbar där eller ni som älskar deras kläder) JAG köper också kläder därifrån men JÄMT är det något som är fel, eller så går de sönder/blir noppriga med en gång :// Nu senast köpte jag en beige blus med svarta tofsar i knytband i halsringningen, jättefin, men på två små ställen på magen ser det ut som små små hål.. redan innan jag använt den. 200 kr. Mina Esprit-blusar kostade 300 kr st och är helt klart värda den där extra hundralappen. (Och nej, det är inte för märket, det syns inte ens att det är Esprit då det är pyttelitet broderat i samma färg i sidan)

Här kommer lite bilder.. på tal om något annat...

Myskille
Morgonmys (i MIN säng) En gladfis och en sovande fis.




Lurifax. Busar i soffan och jag tog en radda kort.. det är så roligt med den nya kameran eftersom det går att trycka av aningen snabbare ...





Inga kommentarer: