måndag 12 september 2011

Måndag

Måndag och en ny vecka. Jag är fortfarande förkyld men börjar bli bättre känns det som. Kör igång med min praktik i morgon, ska bli spännande. Börjar med två kvällspass, 14-21.30 i morgon och 12-21 på onsdag. Sen på torsdag ska vi vara i skolan hela dagen, jag gissar att vi får våra nya datorer då och ska ha gemensam genomgång. Fredag "jobbar" jag dag, 7-15 och är ledig helgen.

Har precis suttit och kollat på bilderna som barnen tog med dagis i fredags. Fina bilder på fina barn som fotades ute i naturen!! Svårt att välja vilka man ska köpa. Säger bara att de vanliga skolfotograferna typ Kungsfoto och de där kan nästan slänga sig i väggen.. där tar dom en bild och så får man köpa den, eller ingen alls. Här får jag välja på 4-5 bilder, ibland fler, på varje barn, och 3-4 gruppfoton. Och paketet innehållande ett gruppfoto, ett stort porträtt, två "halv" porträttstorlek och 4 st små bilder kostar 450:- Är väl vad det brukar kosta ungefär?

Specialpris för förskolan såklart. Går man dit och vill fota sina barn får man betala betydligt mycket mer!
***
Nya tag med mina matrutiner idag med (visst är måndagar bra dagar att börja på?) Jag har gått upp hela 1½ kg på två veckor för att jag inte brytt mig när jag varit sjuk, och inte kunnat träna heller... Ätit glass varje dag och overkligt mycket godis på helgerna :// Jag kan fortfarande inte träna, men jag kan äta rätt, helt klart! Så idag blev det kycklingsallad med Eriks caesardressing till lunch, jag skulle kunna leva på det, det är såååå gott!

I min har jag isbergssallad, ruccola, paprika 2 färger, rödlök, gurka, kyckling och knaperstekt bacon. MMMmmmm det blev en stor skål så det finns till middag till mig också. Haha får nog steka några köttbullar till barnen så dom får något som dom gillar med! =)
Nu måste jag sluta babbla här och gå o leka med barnen! Hej svejs!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Låter som en god sallad!

Tänk vad olika det är med dagiskorten, jag har inga på mina barn. På Vegas förskola tar dom inga (det kom dit en pappa och tog ett urkass gruppfoto som vi inte köpte) och på Biancas tror jag det är vanliga studiofoton.

Ska du få dator från skolan? Lyxigt. :-)

sandra sa...

härlig blogg, var gärna med och tävla i min första tävling om ett valfritt kalas tema :)
http://sandraleinonen.bloggplatsen.se/2011/09/12/6226510-tavling-kalaslagretse/