fredag 2 september 2011

Helg

Så var det helg igen då. Skönt. Tror inte jag ska öppna skolböckerna faktiskt.. eller jag får se. Vi har första provet på onsdag, men då har vi hela tisdagen åt att studera själva. Schysst. Är vissa saker som bara inte går in, jag förstår inte, jag är trög och känner mig sämst i hela klassen! Jag kan inte den här typen av skolgång.. jag vet inte vad jag ska säga, finner inga ord, kan inte diskutera... Jag vill kunna läsa mig till saker, men jag fattar ju f*n inte vad jag läser! Hoppas att det blir bättre.. Det som är jobbigt just nu är lagar.. vi har precis gått igenom Hälso och sjukvårdslagen samt socialtjänstlagen. Lex Maria, Lex Sarah, tystnadsplikt och sekretesslagen. Lite lagom krångligt sådär.

***

Firade helgen med att handla glass för 300 kr när glassbilen kom. Så nu har vi glass ett tag framöver :)

***

På söndag börjar Bamsegympan och William har också fått en plats! Ska bli roligt. Så igår var vi iväg och köpte nya innegympaskor till dem båda!
Är det någon som tränar på Gymmix? Vi som har barn i barngrupperna hos BGS får provträna gratis på Gymmix under september månad och får sedan rabatt om man vill köpa kort! Skulle vara kul att testa några pass. Body Combat har jag provat där och det var ju kul!!

1 kommentar:

Orsi sa...

Du fattar visst! Du är skitduktig men har varit ifrån skolbänken ett bra tag nu. Det tar tid att komma igång...Hojta om du behöver hjälp med lagarna,har ju läst dessa under gymnasiet samt högskolan....Kika ut hit vet jag så kollar vi på det om du vill... Kram och glöm inte att DU ÄR BÄST och kommer att fixa dessa två år GALANT!