torsdag 15 september 2011

Ny dator, föräldramöte, operation & praktik

Hämtade ut våra nya datorer på skolan idag. Vi får låna dem under tiden som vi läser, de är ju i första hand avsedda för att vara ett hjälpmedel i skolarbetet... men se, det funkar ju att blogga på den med!! :) Det jobbiga är bara nya knappar, alltså alla datorers tangentbord ser ju lika ut men ändå inte. Dessa knappar är mycket tunnare eller vad jag ska säga, känns som jag halkar på dom mycket lättare och därmed får ni ha förståelse för eventuella slarvfel som jag inte hinner upptäcka och rätta till.. En sak som alltid blir fel är när jag håller nere shiftknappen för tex stor bokstav eller tecken som :) så kommer jag alltid åt knappen jämte och det blir en massa <<<<<<<<< istället. Haha, vilket i-landsproblem, jag har ju faktiskt sparat många tusen på att slippa köpa en egen ny dator till skolarbeten, vilket jag hade behövt annars.


Har ikväll varit på föräldramöte på dagis. Lite info om vad som gäller och vad som händer i höst. Enkelt och bra!

Mattias var hemma med barnen och hunden (vi brukar gå båda två annars) men lilla vovven har opererats idag. De har tagit bort två knölar som hon haft inne i magen och på ryggen. Allt hade gått bra och nu sover hon gott hemma..

I morgon ska jag ha dagpass på praktiken, 7-15. Blir skönt att sluta 15 en fredag iallafall!!

Så nu blir det tv en liten stund innan sängen kallar.

1 kommentar:

Caroline sa...

Haha, såna problem får jag också när jag byter mellan olika tangentbord. :-)