torsdag 2 april 2009

Läkarbesök!

Suttit på vårdcentralen och sjukhuset mellan 14 och 17 idag. Blev skickad från VC till öron-näsa-halskliniken för en bedömning.
Är ju bihålorna som spökar igen. Har tidigare spolat dem och det var ingen skön upplevelse, andra plats efter förlossningssmärtan typ :o
Men vid spolning så vill dom ju röntga först men det är inget alternativ när man är gravid, så istället körde dom upp långa stickor med bomulstussar på som skulle verka avsvällande och som jag fick sitta med i 20 minuter.. gjorde läskigt ont att få dit dem!
Ska tillbaks i morgon o göra samma sak och hoppas det blir bra.
Fick en ny penicillinkur, en annan sort än Kåvepenin, ska inte vara skadligt för bebisen men jag tänker ändå fråga barnmorskan i morgon innan jag tar det, känns bättre att höra från henne!

Blir inget jobb i helgen , men kanske att jag kan få jobba mina 2-3 sista dagar nästa vecka?! Sen är det ju havandeskapspenning =) känns konstigt att sluta jobba på detta sättet, att vara sjuk jämt...

TV-dags nu! Bye..

5 kommentarer:

Anonym sa...

fy! det där låter måttligt trevligt du. hoppas det hjälper dock. :)

Sandy Dandy sa...

Hua lät inget skoj alls :( Hoppas allt blir bra nu!!!!! Vi har inte haft tur du! Skönt med HP snart!! =)

Anonym sa...

hihi! absolut! ;)

Sandra ♥ sa...

fyy det lät inte skönt alls! hoppas du blir bättre snart.

Carol sa...

Måste bara rätta mig själv då det föll bort ett "L" i bomullstussar
=)