tisdag 14 april 2009

Lunch på stan och barnmorskebesök!

I förmiddags var jag på babyproffsen och avverkade två punkter på min "lista" inför bebis. (Köpa ny madrass till spjälsäng och hämta babyboxen)
Sen var det lunch på stan med Maria, Malin och Frida. Pastabuffé på Bakgården blev det. Gott!

Kl 15 var det dags att gå till barnmorskan på kontroll, det var inte hos min vanliga eftersom hon var på utbildning men det gick bra ändå =)
Hon gav mig order att använda mitt bälte mot foglossning som jag har, annars blir det besök hos sjukgymnasten =(
Hjärtljuden var lite lägre denna gång, 147 slag / minut. Och magen hade ett mått på 30 cm.
Och vikten.. eller, det skiter vi i =)

Smög in på Barnvagnscentralen också och köpte en filt till bebisen och 4 bodys (4 för 100:-) funkar ju jättebra i början. Tvättade Noelles första babyfilt i helgen, men shit, vad nopprig och ful den var, så bebisen fick en ny idag!

1 kommentar:

MrsTroll sa...

Haha, ja vikten kan du strunta i..
Hmm, vägde du dig hos bm?? Shit de gjorde jag EN gång på inskrivningen och sen inget mer.. :-P