onsdag 8 april 2009

*snyft*

Då var det dagen D idag, då vi skulle till ögonmottagningen med Noelle.
Har ju liksom sett att hon skelar litegrann på ena ögat.. gick dit och trodde väl inte att det skulle vara nån stor grej.. har inte riktigt fattat det än... Lilla Noelle ska få glasögon :-o
Hennes syn på höger öga var enbart 20%
P.g.a det att hon ser så dåligt så istället för att spänna ögat till max för att försöka se, så har hon då kommit på att man kan vända bort det ögat istället, och det resulterar i skelning. Hon hade även något som kallas astigmatism vilket innebär enkelt förklarat att hornhinnan är "bucklig" istället för helt rak.
Vi ska tillbaka till en läkare i maj, och sen blir det väl att prova glasögon efter det... ååh min lilla tjej... det ska nog bli bra, men grejen är ju att jag alltid varit det barnet själv som retat andra barn för glasögonorm och annat *hemsk människa va* och nu har man hamnat i den sitsen själv, gud, tänk om ens egen dotter blir utsatt för såna som jag var när jag var liten.. Usch!

4 kommentarer:

Moster Jiffen sa...

va du så elak carol? fyy haha :) nee så söt som noelle är så kommer alla bli kära i henne ist <3 :)

Anonym sa...

jobbigt, men det kommer bli kanonbra tror jag. det finns sååå fina barnglasögon och dom vänjer sig väldigt lätt. å vad skönt för noelle att få ordning på synen så hon ser som hon ska. :)

MrsTroll sa...

Naw lillplutten..
Jag fick glasögon som tvååring. Och idag finns de mkt mer å välja mellan än då.. *s*
Hon kommer att bli jätte söt..
Och tänk på att de kan växa bort!!!

Unknown sa...

Som ung kan man säga mycket dumt! Småbarn gör det inte så ofta dock mer lite äldre...

Hur många gånger har man inte använt CP som skällsord??? o nu har min pojke det! Så jag kan förstå din tankegång. Man får helt enkelt börja om på nytt....
Anna