lördag 31 oktober 2009

IKEA

Jag tjatade mig till ett besök på IKEA idag ;) Som ett barn; "snällaaa pappaaaa" :)
Noelle gillar ju att åka dit med "Åka rustan, inte sönder, lagat rustan" Vilket betyder att man kan åka rutschkana på IKEA, men en gång när vi var där så var den trasig, men nu har dom lagat den ... hihi.
Vi köpte en lekmatta till Noelles rum, en dyna till Noelles matstol (nu när William ska ha den.. Noelle ska få en tripp-trapp tror jag, försöker hitta en begagnad! Någon som vet nån, hojta gärna till!!!) Vad köpte vi mer... Nytt duschdraperi och handdukar (blev en färgklick i badrummet nu.. hihi.. Mattias gillade INTE draperiet med det får han leva med!!!) Och det vanliga man köper på IKEA... diskborstar, påsklämmor, hundbajspåsar, små frottélappar till Williams alla kräkpölar samt värmeljus, värmeljus, doftljus och värmeljus ;)
På vägen hem körde vi in i Bollebygd och gamla vägen hem, genom Sandared och Sjömarken... i Sjömarken kom min gamla jobbarkompis Mia och gick med sina barn... Stannade och pratade en stund. Hon berättade att istället för "bus eller godis" finns en variant för vuxna.. "bus eller bärs" HAHA det tyckte jag var roligt, allt min Mia säger är roligt!! :)
Nu är jag hungrig, det står en hemmagjord potatisgratäng i ugnen som ger ifrån sig en god doft ;)


Glad skit äter gröt i matstolen.

Provar stolen första gången, igår.


Inga kommentarer: