torsdag 29 oktober 2009

Städat!

Idag efter att jag lämnat Noelle på dagis åkte jag hem, drack kaffe och åt en smörgås. Sen satte jag igång att städa. Köket, toan, vardagsrummet, hallen, sovrummet, Noelles rum.. dammsugit. torkat golv och dammat lite här o där... diskat, gjort rent spisen... Plockat tvätt, varit några vändor i tvättstugan, och betalat räkningarna...mer än så hann jag inte innan det var dags att duscha och gå ut med Bella och hämta Noelle igen. William sov nästan hela tiden så jag var så nöjd att jag fick göra massa saker i fred. Men jag skulle nog kunna hålla på ett par timmar till, om det ska bli superstädat... orka!!??

Några har undrat vad fönsterputsningen kostade. (Hade ju Dammråttan här förra veckan som putsade fönster för det är något som jag bara vägrar göra själv!) Fick fakturan idag och efter avdragen skattereduktion för 'hushållsnära tjänster' kostade det 350 :- Som hittat ;) Nu beräknas det väl på hur många och hur stora fönster det är, och vi bor ju inte så stort... Två stora fönster, två normala, ett litet toafönster och en balkongdörr.


Nu kollar jag på Rosa Bandet-galan!


1 kommentar:

Anna sa...

Jag hade kunnat göra det för 300:- ;)Putsa fönster tycker ja e rätt skoj nämligen =)