onsdag 23 december 2009

23 december. Pulkaåkning och städning!

I förmiddags var hela familjen ute och åkte pulka, på tomten bakom huset finns en liten backe som är alldeles lagom för Noelle ;) Farbror Mange kom på besök också och då var det mycket "Mange, dra mig, hjälpa mig, kolla här..." Han var lite trötter sa han efteråt. Hihi!
Gick in och lagade lunch, eget potatismos och mormors egna julkorv blev det. SÅ GOTT!
Nu slappar vi, jag sitter här, bröderna J spelar X-Box... Barnen sover! Sen kanske det blir lite fika. Kaffesugen nu.
William feberfri och nerbäddad i "skruttvagnen"

Hej va de går...

Dra upp pulkan själv. Duktig tjej.


Bella ville nog åka med ;)
*****************
Jag har nog glömt att berätta om vårt besök på Ögonmottagningen i fredags. Noelle fick så mycket beröm! SÅ DUKTIG TJEJ sa hon o.s.v... Skelningen har blivit lite mindre och hon tar sig längre och längre ner på tavlan med bilder. (Ni vet, för oss vuxna är det en tavla med bokstäver som blir mindre och mindre ju längre ner man tittar...) Två rader längre ner på ena ögat och en rad ner på det andra, sen sist vi var där för en månad sen!! BRA!
Fick därför en extra dag ledigt från lappträningen. Nu; 2 dagar lapp, 3 dagar utan. Julafton och nyårsafton är fri oavsett, sa hon! :)
*******************
JAG OCH MIN BLOGG ÖNSKAR ER ALLA EN GOD JUL!!!!! :)




3 kommentarer:

Carol sa...

Vad bra att jag själv döpte inlägget till "pulkaåkning och städning" när jag bara skrev om pulkaåkningen.. =)
Jo, när barnen sovit klart och vi slappat klart så ska jag dra fram dammsugare och mopp och även sätta gubben i arbete. Annars får han inga julklappar!

MrsTroll sa...

Go Jul!!!!

Frida sa...

GOD JUL till er oxå!!!!!