onsdag 16 december 2009

Lååång dag, BVC och julmys!

Lååång dag idag, och den är inte slut än på några timmar... Var på BVC med William, och tack mormor/mamma för att du kom o hade Noelle så jag slapp släpa med henne också! Dom hade så roligt ute i snön hela tiden när jag var borta! Åkte pulka o var på lekplatsen.
Inne idag har Noelle varit helt hopplös.. förlåt, alltså, jag älskar henne men hon är inte lätt att ha o göra med! Hon gråter för minsta lilla och så fort hon inte får som hon vill blir hon vansinnig! Allt är NEJ, ta på kläder, byta blöja.. name it! Helst av allt skulle hon väl vilja ligga i soffan med napp och se på Pippi hela dagen.. det går inte för sig! Fast, när hon väl får se på film så tröttnar hon ju efter en stund ändå så jag vet inte vilket som är bäst ...
Nu har jag sagt upp mig som mamma en stund, surfar lite och ska snart byta om. Ska ha julmys och julklappslek med Frida, Maria, Nettan och Hanna hemma hos Hanna. Ska bli mysigt, men eftersom vissa jobbar och har annat för sig först så ses vi inte förrän 20 vilket är sent för en trött småbarnsmamma.. haha jag vill ju inte somna under julklappsleken ;)
Jag ska nog klara det med.
Glömde ju.. uppgifter från BVC; 6 månader 8470 gram och 70,5 cm.
Kunde nog fått svininfluensaspruta till honom med om jag ville men jag avvaktar lite...

2 kommentarer:

Frida sa...

eller hur är de jobbiga ibland!!! jag fick totalrycket igår då ingenting dög åt Buster!!
FYYY faaennn vad arg man kan bli!!! Slängde mer eller mindre in honom på hans rum! Nånstans går liksom gränsen.
Känns som att det snart ska bli semester när jag börjar jobba!

Sandy Dandy sa...

Förstår.. Engla är likadan hemma.... vill BARA ha napp, snutte,täcke, i soffan... just nu låter jag henne ha det... för hon är lite sjuk... men oftast försöker jag att hon gör nåt annat än bara se på tv!!

Hoppas ni hade en mysig kväll o att du inte somnade ;)