söndag 6 december 2009

Helgen

Jaha då vär ännu en helg slut, snart.. det är ju iofs bara söndag morgon men ändå...
I fredags köpte Mattias lite vin till mig, och efter första glaset så sa jag "ska jag sitta här med tomt glas hela kvällen eller?" Och det fick jag äta (dricka?) upp sen.. o vips så var flaskan slut när kl var... 22.30? Haha.
Lördagen började i stan. Mattias och Noelle gick till Bakgården, fiket där Mattias har sin grabbfika på lördagsmorgnarna :) Jag och William gick på stan, han fick en ny body, byxor och en pyjamas. Och så bytte jag gardinerna som Mattias köpte på Hemtex, de till köket med stjärnorna på. De var ju snedsydda, men jag försökte att inte bry mig men jag såg det hela tiden. Fick nya. Åkte hem, satte upp.. sneda dom med! Tillbaks till stan och en tredje tjej stod i kassan, hon visste om det problemet då fler kommit tillbaka.. så.. det var bara att välja några andra gardiner... blev tomtar på iallafall då :)
Senare bakade jag en kaka, en chokladkaka med chokladglasyr som smakade mycket choklad :) Märkligt. Haha. Tog bara en liten smakbit igår.. Kanske adventsfika idag istället?
NU är det dags att gå och göra iordning frukost och tända andra ljuset. Noelle tycker det ska bli kul :) Mysigt!!

Inga kommentarer: