måndag 14 december 2009

Effektiv måndag

Måndag morgon. Mattias lämnade Noelle på dagis så jag drack kaffe, åt frukost och gav William gröt. Härligt vinterväder ute (man får vara glad för det lilla när man bor i södra Sverige...) så vi tänkte ta en promenad, jag, William och hunden. Tyckte att jag valde den långa vägen med först skogspromenad som leder ut till "stora vägen" för att sedan traska hemåt igen... kom hem, kollade klockan.. 40 minuter!! Gaah. Hur långt går man på en timme egentligen?
När vi kom hem så fixade jag med tvätten, plockade lite här o där, gav sedan William lunch och nu äntligen tror jag att han har somnat efter att ha legat o babblat i sin säng i 30 minuter :)
****
Jag ska en sväng till Maxi sen med, blir nog med båda barnen efter att vi hämtat Noelle. Ska köpa en veckas ranson burkmat och posta kläderna som jag lyckades sälja på Tradera. Esprit, Villervalla och POP. Fick en liten slant in på kontot iaf :)
Men det är ju ganska mycket jobb... Har dock lite urvuxna Molo och Katvig också, kanske kanske lägger ut det med, men inte för mycket på en gång, blir jobbigt att hålla reda på.
****
Iaf så tränade jag igår igen... Kombipass bodypump/spinning. Jag hatar spinning. Det gör så ont att sitta på en hård jäkla sadel, men det kanske går över efter ett tag? Något ont i armarna idag med, var en hel del styrketräning för mina slappa armar igår :)
****
I helgen ska vi till Göteborg, jag, mamma, lillasyster och storasyster. Ska bli kul. Julklappar och en jacka till mig står på inköpslistan.
****
Måste fortsätta i köket nu... bye bye!

3 kommentarer:

MrsTroll sa...

Ooo jag hade velat åka till Göteborg.. Finns nog en del roliga butiker där.. Hihi

Sandra ♥ sa...

Haha :) Ja dom brukar säga det faktiskt :) Fast han har mina färger iaf, så nått från mig hehe

Anonym sa...

Hej!
Vad det jobbigt det passet? Jag ska ju börja efter nyår så då får vi sitta där och cykla ihop...:)
Ha de gott!
Kram Marita