tisdag 10 februari 2009

FK-blanketter.

Ska jobba sent idag, så ska snart hoppa in i duschen.
Lämnade papper från FK till kontoret igår, som ska faxas till lönekontoret för att fyllas i.
Det är ang. föräldrapenningen. Jag hoppas ju att jag får behålla samma SGI som innan? Kan ju inte alla regler men har fattat det som att om man inte hinner jobba ett helt år emellan så är det 1-års-regeln som gäller, att man efter barnets 1-årsdag måste ta ut full ersättning, d.v.s minst 5 dagar i veckan, alt. jobba upp resten????
Det har ju jag alltid gjort, tagit minst 5 dagar.
Har tagit en enstaka dag här o där under hösten, men då har jag ju jobbat resten av veckan.
Började ju jobba i slutet på maj 2008 och kommer jobba till påsk 2009, så det är ju inte ett helt år.
Nån som har koll på detta? :)

Hoppas jag får svar snart ang. HP också, alltså jag är ju 99% säker att det går igenom, om inte 100 ;) men det kan vara skönt att få ett datum... att längta till :p

Näpp, duschdax!

Ha en trevlig kväll! Själv jobbar jag till 24.

3 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Men då får du ju hel om du fått hem den lönelappen :) jag ska posta den idag. fick även mitt hp besked! skönt, gah blir tokig på alla blanketter...!!!! näää alla får nog en sån lapp fylla i om sin årsinkomst!!!

Anonym sa...

för att få samma SGI måste du ha blivit gravid innan Noelle är 19 månader... Där är du ju home safe...och ha tagit ut 5 dgr i veckan efter att hon fyllt ett om du inte gjirt det innan hennes ettårsdag...home safe där oxå... så har jag fattat det...
kram...

Carol sa...

Orsi> Thank you!

Sandy> Asså, har den lappen med HP att göra? Trodde de bara va FP för så stod det i brevet som följde med.. jaja, skit samma, jag räknar med full HP ;)