onsdag 25 februari 2009

*host host*

... jaha då sitter man här och hostar sig blå i ansiktet igen.. typ.
Noelle fick gå till dagis idag eftersom hon inte haft feber på hela dagen igår. Jag skulle somna om tänkte jag, men det sket sig.. bara hostar!!

Var iaf hos barnmorskan i måndags, det är kul att gå dit!
Hjärtljuden låg mellan 145-150 och mitt SF-mått var 24 cm, en hel cm större än med Noelle samma vecka! (För er som inte vet vad SF är så mäter barnmorskan från blygdbenet till övre delen av livmodern, så får man ett mått på livmoderns storlek.. )
Blev rejält stucken i armen då vi skulle göra en blodgruppering, jag är ju RH-negativ så då kollar man igen. Barnmorskestudenten lyckades inte riktigt i sina två första försök, så min vanliga barnmorska fick ta över. Det är inte så farligt om man inte kollar när dom sticker in nålen.. Blev två rejäla blåmärken efteråt bara... Men men nu har de försvunnit nästan.
Nä, nu ska jag prova att gå o lägga mig igen, känner mig febrig :-(

Schkååål!!! Är duktig på att ta hostmedicinen!!

Tjocka magen, i vecka 25

2 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Krya på er!!! Höga hjärtljud, en tös till kanske?! ;)

Carol sa...

Hehe det får gärna bli en tjej till, det gör ingenting :-)