söndag 24 augusti 2008

Ser min dotter ut som en pojke???

Min trollunge vaknade redan kl 6 idag... gääääsp, då känner man att man lever iaf!

Efter lite tv-tittande och frukost så gick vi till lekplatsen kl 9.
Efter en stund kom det en mormor (?) med ett barnbarn och gungade och lekte. Jag och Noelle satt i sandlådan och byggde lite, då kommer dessa två dit och barnet vill leka då denna som jag tror var mormor eller farmor säger flera gånger "Men du har ju ingen spade, det är pojkens spade... titta lille killen leker med sin spade" typ.
VEM skulle klä sin SON i ROSA munkjacka med hjärtan på, en Hello Kitty-keps, och jeans med broderade blommor på? Och dessutom sätta "honom" i sandlådan med en Hello Kitty-hink????
Stackars pojk isf, han kommer ju bli förvirrad i tonåren :-p

Inte första gången som andra mammor säger "Det är pojkens" eller "Hur gammal är HAN" o.s.v... (Är väl för att Noelle inte har så mycket hår, men just därför får hon ha sin ROSA keps på sig...)
Då brukar jag prata lite högre med Noelle och verkligen betona på "Kom nu lilla GUMMAN" eller "Vilken duktig TJEJ du är..."

*morr*

Så, avreagerat mig lite... =)
Nu sover hon och sen blir det en tur ut till mormor och fika med äppelpaj, det är ju gott =)

Inga kommentarer: