söndag 18 april 2010

Varbergshelgen.

Helgen tillbringades i Varberg i en lägenhet på campingen som 'farmor' hyrt åt oss. (http://apelviken.se/Boende/9/Comfortlagenheter ) Tack tack tack! Det var en jättemysig lägenhet, de är nybyggda sedan ett par år tillbaka och superfräscha! Ett sånt boende jag kan tänka mig om jag inte skaffar hus! Fast såklart större åt alla håll och ett extra sovrum samt ett badrum till på övervåningen! Annars var det öppen planlösning mellan kök och vardagsrum och på övre plan låg sovrummen. Perfekt!
Synd bara att William började kräkas på lördagkvällen, han har ju alltid varit ett "kräkbarn" men när en hel burk mat och mer därtill kommer ut som en kaskad är det ju något annat! Och jag tar alla sådana spyor på största allvar, ingen annan *peppar peppar* i familjen har blivit sjuk, än.. så vi håller tummarna!! William är också bättre nu, fått i sig lite majsvälling och sover nu.
Inget vatten i poolen!!! =)

På campingen byggs det för fullt.. snart finns här små mysiga trädgårdar överallt, med vindskydd, soldäck, staket och allt....

En lördagsklubba är ju aldrig fel ;)


Klipper.. och ser aningen finurlig ut. (just vilat en stund, därför inga glasögon.)



William hittade en trappa att klättra i! Den unge mannen kom upp flera steg, med pappa bakom, men klättrandet skötte han själv. Helt livsfarlig!! ;)



Buse!





Hall, kök till höger, (DISKMASKIN fanns!! gissa om den gått varm...) vardagsrum och uteplats längst bort. Minst dubbelt så stort som sagt så skulle jag kunna bo här jämt! (Med lite andra materialval och annan inredning då såklart...)
***
Iaf, innan William blev sjuk så hade vi en kanonhelg. Gick på stan en sväng på lördagen, lekte på lekplatsen, åt god mat... M och hans pappa höll på att fixa ordning nytt golv till tältet och allt därtill. Tar hela helgen.. och mycket är kvar. Men snart... Noelle längtar så! Hon ville t.o.m bada i poolen ... men hon ångrade sig ganska snabbt när hon såg att det inte fanns vatten där i :)
Nu är det soffa och film som gäller! Bye bye







2 kommentarer:

Angelica sa...

Såg ju jätte mysigt ut. Apelviken är bra. Fast jag har tröttnat på Varberg. Åker jag från Borås vill jag slippa Boråsare. =) Halmstad är min oas.

Caroline sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft!

Hoppas William blir bättre fort och att det var nåt han tuggat på och inte smittar er andra.