tisdag 12 oktober 2010

1996

Jag skrev dagbok när jag var yngre. Mest i högstadiet. T.ex 1996, då var jag 15 år och gick i nian. Detta är ju en form av dagbok också. Men utseendet har väl ändrats en aning kanske.
Ett blad i min dagbok 1996 kunde se ut såhär:
"Daxis" (tror jag man kallade det för... dagens kommentarer 2010 inom parentes)
...datum: xx/xx-1996
...klädsel: uppklippta crockerjeans och piké-t-shirt. (wow)
...humör: BRA! Trött.. zzzZzZZzzz...
...har: varit i skolan.
...ska: äta något snart...
...hör: NIRVANA på repeat! (coolt)
...ser: En massa böcker som ska läsas.. suck för läxor. (häftigt)
...ikväll: Ska jag en sväng till fritidsgården, HAN kanske är där... (ooohhh... haha)
...I helgen: Är det BRÄMHULTSDISCO!! Wiihoo! Lääängtar!!!
...vill: att HAN ska komma dit. (hahaha)
Sen kunde jag skriva en lista på de bästa låtarna just då. Typ
1. Något med Nirvana, tyckte ju allt var bra då ;)
2. Electric - Leila K (Ni kommer väl ihåg den???)
3. Coco Jambo - Mr President (den med??)
Ja.. ni ser ju, häftigt!
Ska vi göra om det lite mer 2010 kanske...
Nä, skillnaden är väl att jag har familj och barn, allt kretsar kring det, men jag gillar det! Och jag längtar inte alls efter att gå på krogen (disco på den tiden) eller att hoppas på att HAN, xx, kommer dit.. HAHA, vad olyckligt kär jag var i lite olika pojkar ;)
Nu har jag ju M, pappan till mina barn.. och jag funderar inte på att byta ut honom :)
Men, jag kan göra en musiklista ;)
1. Everybodys changing - Martin Stenmarck
2. Monday morning - Melanie Fiona
3. Shame - Robbie Williams & Gary Barlow
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha! underbart!! :D

Linda sa...

ha ha !! coco jambo = ) röjde du till den på hemmet ; )
Jag vet nog allt vem HAN var..
Hoppas du mår bra, kom ut och hälsa på mig någon dag, du måste se mitt nya husdjur.
Kram kram

Frida sa...

hahahahha!!!! Fan va vra Carol!! Så såg min dagbok med ut ungefär!!

Inte klokt,....var inte så längesen egentligen men känns som en evighetsen!!