torsdag 14 oktober 2010

Om kläder...

... Jag köper inte särskilt mycket kläder till mig, men det är kul när man hittar något nytt... Blir ju en del på Gina fast jag har sagt flera gånger att INTE köpa kläder där, de går ju bara sönder.. men priset är väl avgörande.. Nu när jag tog tag i en hög med stryktvätt på morgonen gjorde jag en jämförelse...
Tunika, Gina 149:- Tvättad EN gång, helt luddig och nopprig!

Storskjorta, Gina, 149:- Inköpt i maj 2010, tyget är så tunt så flera små hål börjar synas...

Topp från Bondelid 499:- inköpt sommaren 2009, som NY fortfarande!!!
*********
Mattias säger till mig varenda gång jag klagar på något som gått sönder, oavsett billiga strumpbyxor eller toppar... "Har du inte lärt dig det än??"
Jodå, hade jag haft ett klädkonto på 5000:- per månad så hade det väl sett annorlunda ut kanske ;););)
Så jo ibland väljer man ju kvantitet före kvalitet.. vissa saker från Gina kan absolut vara bra, och sen kanske det är roligt att köpa 3 toppar/tunikor till priset av en dyrare, samtidigt som jag tycker att det är värt att lägga pengar nån gång ibland på dyrare kläder, då kvalitén verkligen är bättre! Har lite kläder från Esprit/EDC, och man känner verkligen skillnaden...
Japp.. så är det :)))



1 kommentar:

Sandy Dandy sa...

Jag gillar byta kläder ofta, så köper hellre billigt o mycket ist :)